Content marketing – czym jest i jak z niego korzystać?

Tradycyjne działania marketingowe są znane większości przedsiębiorców, jednak w dobie nasycenia rynku szeroką ofertą konkurencyjnych działań promocyjnych zdecydowanie bardziej skuteczny może okazać się content marketing, czyli tak zwany marketing treści. Nie jest to pojęcie znane szerokiemu gronu, dlatego na początek warto przybliżyć, co to oznacza.

Content marketing w internecie

agencja content marketingOtóż content marketing polega na tworzeniu wartościowych i spójnych treści, które mają na celu dotarcie do wcześniej zdefiniowanej grupy docelowej, a ich późniejsza dystrybucja, zwłaszcza w sieci, skutkuje wymiernymi korzyściami w postaci lepszej rozpoznawalności marki w świadomości klientów lub pośrednio zwiększeniem sprzedaży poprzez zwiększenie ruchu na stronie czy w sklepie internetowym. Od tradycyjnego marketingu takie działania różni to, że w sposób nieinwazyjny i poniekąd podświadomy docieramy z naszą ofertą do świadomości klienta, który poszukując atrakcyjnych i przydatnych treści w sieci trafia do nas i dochodzi do wniosku, że powinien skorzystać z naszych usług. Content marketing nazywany jest niekiedy nowym Public Relations, choć w tym przypadku zdecydowanie prościej jest ocenić skuteczność prowadzonych działań. Działania tego typu nie są zarezerwowane wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw, prowadzących sprzedaż na dużą skalę, wręcz przeciwnie – marketing treści to ogromna szansa zwłaszcza dla niewielkich przedsiębiorstw, które dzięki temu mają szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji i zaistnienie w świadomości klientów, którzy do tej pory nie mieli pojęcia o promowanej firmie.

agencja content marketingNawet, jeśli nie dysponujemy dużym zapleczem finansowym, a siedziba naszej firmy mieści się w niewielkiej miejscowości na Podkarpaciu, możemy skorzystać z oferty, jaką proponuje doświadczona agencja content marketing z Warszawy, bowiem całość współpracy zwykle odbywa się za pośrednictwem internetu. Jak wiadomo, stolica jest kolebką tego typu przedsiębiorstw, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby z oferty takiej organizacji skorzystać z każdego miejsca Polski. Wieloletnia obecność w branży i znajomość rynku sprawia, że podjęcie decyzji będzie ułatwione dzięki bogatemu portfolio i możliwości sprawdzenia dotychczasowych działań agencji, dlatego między innymi takim kryterium powinniśmy kierować się podczas wyboru właściwego miejsca.

Content marketing to nowe podejście sprzedażowe, które zamiast jawnego nakłaniania klienta do skorzystania z oferty naszej firmy, wykorzystuje edukację, humor i inne niekonwencjonalne formy, by zbudować zaufanie i lojalność klientów, którzy sami uświadamiają sobie, że powinni skorzystać z naszych produktów czy usług, zatem warto postawić na tego typu działania, nawet jeśli prowadzimy tylko małe przedsiębiorstwo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *